Având în vedere prevederile ORDONANȚEI DE URGENȚĂ nr. 78 din 21 mai 2020, privind acordarea de către Ministerul Sănătății, prin direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București, autorităților publice locale a necesarului de măști de protecție pentru familiile și persoanele defavorizate de pe raza unităților administrativ-teritoriale, Direcția de Asistență Socială Arad va pune în aplicare prevederile prezentei ordonanțe, distribuind măștile de protecție familiilor și persoanelor defavorizate, domiciliate pe raza Municipiului Arad.
Conform art.1, lit.a, b, c, d din Ordonanța de Urgență nr.78 din 21 mai 2020, vor primi măști de protecție următoarele categorii de persoane:
a) persoanele din familiile beneficiare ale ajutorului social acordat în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
b) persoanele din familiile beneficiare de alocație pentru susținerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
c) pensionarii sistemului public de pensii ale căror drepturi sunt de până la 704 lei inclusiv, reprezentând nivelul indemnizației sociale pentru pensionari prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 6/2009 privind instituirea pensiei sociale minime garantate, aprobată prin Legea nr. 196/2009, cu modificările ulterioare;
d) persoanele încadrate în grad de handicap care realizează venituri exclusiv din prestațiile sociale prevăzute de art. 42 și 58 din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Distribuirea măștilor de protecție va fi realizată în perioada 22 – 24 septembrie 2020, între orele 09 - 17, și vor putea fi ridicate după cum urmează:
- Sediul DAS Arad (Calea Radnei, 250, telefon 0257/254 923), pentru beneficiarii de venit minim garantat și beneficiarii de alocație pentru susținerea familiei;
Reprezentanții persoanelor bolnave (care nu se pot deplasa să-și ridice măștile), vor prezenta atât acte care dovedesc reprezentarea persoanei bolnave (procură specială, curatelă, etc. după caz) cât și cartea de identitate (original și copie) a reprezentantului legal și a persoanei bolnave.
Director general,
Oana Pârvulescu